poniedziałek, 6 kwietnia 2015

After.Płomień pod moją skórą { Anna Todd}

tytuł: After.Płomień pod moją skórą.
autor: Anna Todd
ilość stron: 634
wydawnictwo: Znak
opis:Największy fenomen książkowy tego roku! Powieść, która doczekała się miliarda odsłon w serwisie Wattpad
Życie Tessy można podzielić na to, co zdarzyło się przed poznaniem Hardina i na to, co zdarzyło się później.
Kiedy Tessa zaczyna studia, jej życie wydaje się idealnie poukładane: chce spełnić marzenia o pracy w wydawnictwie i jak najszybciej połączyć się z ukochanym Noah, który czeka na nią w rodzinnym mieście.
Ale spotkanie Hardina, który wydaje się być jej całkowitym przeciwieństwem, wywróci jej życie do góry nogami. Hardin jest arogancki, zbuntowany i w niczym nie przypomina troskliwego Noah. Ale to on budzi w Tessie uczucia, jakich dotąd nie zaznała.

Tessa jest dobrze wychowaną,poukładaną dziewczyną,która wie czego w życiu chce.Matka od najmłodszych lat narzuca jej swoje "reguły" i mówi Tessie jak ta ma żyć.Kiedy w życiu dziewczyny następuje moment wyjazdu na studia,jest pewna,że wszystko pozostanie tak jak było.Dalej będzie ze swoim chłopakiem Noah,pomimo kilometrów ich dzielących,będzie starała się jak najlepiej uczyć,nie będzie opuszczać zajęć,znajdzie sobie staż,który później pomoże jej w znalezieniu pracy,ale wszystko zmienia się w chwili wejścia do pokoju w akademiku.Spotyka tam Steph,matce dziewczyny od razu nie podoba się nowa współlokatorka,uważa ją za nieodpowiednie towarzystwo i chce jak najszybciej zmienić pokój córki.Wrażenie to potęguje jeszcze bardziej dwóch gości Steph-Nate'a i Hardina,zupełnych przeciwieństw Noah-wymarzonego zięcia.Kiedy tylko matka i chłopak Tessy opuszczają kampus zaczynają dziać się rzeczy,o których nawet nie chcieliby mieć pojęcia.

„Jestem jak ćma, która leci do jego ognia, a on nigdy nie waha się, żeby mnie oparzyć.”

Książka nie była dla mnie pierwszą stycznością z tą historią,szybciej miałam okazje czytać FanFiction,w którym w rolę głównego bohatera wcielał się Harry Styles z One Direction.Podczas czytania książki trudno było mi się przyzwyczaić do zmienionych imion,chyba tylko imię Noah i Tessy nie zostało zmienione.Gdybym miała czytać gdzieś fragment na głos jestem w 99,9% pewna,że przejęzyczyłabym się i powiedziała Harry,Liam czy Zayn.

"Czasami myślisz że, kogoś znasz ale to nieprawda."

Gdybym czytała książkę pierwszy raz pewnie bym się od niej nie była w stanie oderwać,ponieważ za drugim razem było mi ciężko to zrobić.Czytałam wszędzie-w autobusie,wannie,szkole i przeżywałam wszystko,pomimo,że wiedziałam co się za chwilę wydarzy.

Moje uczucia wobec niego są pogmatwane. W jednej go nienawidzę a w następnej chce go pocałować.

W pewnym momencie After staje się nudny.Idzie według stałego planu.Kłótnia->Seks na zgodę->5 minut spokoju-> kłótnia.I tak w kółko.Typowa monotonia,w przypadku internetowego opowiadania wydawanego w "odcinkach" było to okej,ponieważ często po tygodniu oczekiwania nie do końca pamiętało się co było w poprzedniej części,ale w przypadku książki,nie jest to do końca dobre.

"Sprawia,że śmieję się i płaczę,krzyczę i wrzeszczę ale i przede wszystkim-przy nim czuję, że żyję."

Jeśli miałabym ocenić bohaterów powiedziałabym,że są dobrani idealnie.Zestawienie dwóch odrębnych światów. Hardin typowy BadBoy i jeśli mam być szczera to sama chętnie znalazłabym sobie takiego Hardina. Dajcie mi takiego Hardina,ok?Pomimo licznych "wybryków",które nie do końca u mnie by przeszły tak jak łatwo przechodziły mu u Tessy to uważam go za chłopaka,którego każda dziewczyna chciała kiedyś mieć,chociaż na pięć minut.Tessa jak już pisałam szybciej to grzeczna dziewczyna,która zawsze słuchała się mamusi,no ale przecież nic nie trwa wiecznie.

"Przy tobie...przy tobie chcę stać się dobry, dla ciebie...Chcę być dobry dla ciebie."

Sama nie wiem co jeszcze mogłabym powiedzieć,pomimo tej monotonii "After" jest jedną z moich ulubionych książek.I chętnie zgromadzę na swojej półce całą serię,po tym jak powykreślam imię Hardin i powpisuje Harry.

Ocena:
9,9/10

 Pozdrawiam,Julka


32 komentarze:

  1. Słyszałam o tej książce dużo dobrych opinii wiec musze szybko ją przeczytać :)
    Jest duże prawdopodobieństwo, że sama teraz zacznę czytać zamiast Hardin Harry ale kompletnie mi to nie przeszkadza. Musze koniecznie znaleźć to ff o którym pisałaś :D

    http://ksiazkoweimperium-recenzje.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo,to jest to ff http://after-harry-styles-fanfiction.blogspot.com/ :)

      Usuń
  2. Być może skuszę się na tę książkę, choć sama nie wiem, mam jakieś opory. Może kiedyś ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam o tej książce, ale zaciekawiła mnie. :)
    http://kacik-czytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Fanfiction nie czytałam, ale dwie moje znajome tak i ciągle mówią mi jakie one jest świetne... Zobaczę jeszcze, może dam szansę książce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze możesz przeczytać sobie kilka rozdziałów ff i ocenić czy Ci się spodoba :)

      Usuń
  5. Obserwuje i liczę na rewanż! :)

    Zaobserwuj tego bloga: www.ghabj.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Dość głośno jest o tej książce, a ja bardzo chcę ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie przeczytaj ją jak najszybciej :D

      Usuń
  7. Jaka wysoka ocena. Na pewno przeczytam tą książkę. Zapowiada się na prawdę niesamowicie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem wielką fanką Aftera,dlatego taka wysoka ocena :D

      Usuń
  8. Zostałaś nominowana do Liebster Blog Award. Mam nadzieję że dołączysz do zabawy, a odpowiadanie na moje pytania sprawi ci tylko przyjemność.
    Pozdrawiam.
    http://in-my-different-world.blogspot.com/2015/04/liebster-blog-award-3.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej,dziękuje! Jest mi bardzo miło.Postaram się dodać jeszcze w tym tygodniu :) Pozdrawiam,Julka

      Usuń
  9. O! Coś dla mnie! Muszę poszukać i nabyć ^^
    (Troszkę chaotyczna była ta opinia.. Tak odrobinkę :s Ale dało się połapać, więc nie jest źle ^^ )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem,wiem,ale pisałam każdą część jakby osobno i potem wieczorem próbowałam to połączyć eh... Dobrze,że chociaż troszkę da się zrozumieć o co mi chodziło :D

      Usuń
  10. Tak po za tym.. nominowałam Cię do Titles TAG, więc serdecznie zapraszam do zrobienia go :)

    http://limobooks.blogspot.com/2015/04/titles-tag.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam "After" :) Nie mogę się już doczekać aż kolejna część trafi w moje ręce :)
    Nie wiem czemu ludzie tylko doceniają negatywne opinie o After, a przecież tych pozytywnych jest znacznie więcej :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam kiedyś After w formie ff, ale po ponad 100 rozdziałach miałam dosyć. Męczył mnie ten sam schemat, dlatego przerwałam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Hej nominowałam cię do Titles Tag. Pytania tu: http://moje-buki.blogspot.com/2015/04/titles-tag.html :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Książka mnie ciekawi, choć ta monotonia nieco mnie zniechęca :/ Cytaty bardzo fajne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze warto spróbować,chociażby czytając kilka rozdziałów opowiadania w internecie :D

      Usuń
  15. bardzo milo czyta się twojego bloga :)
    zaobserwowałam i będzie mi bardzo miło jeśli także zaobserwujesz :)
    http://styleeforyouu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Oooo, czekałam na tą recenzję już odkąd przeczytałam poprzednie Liebster Award :D
    Książkę miałam już w swoich łapkach i musisz przyznać, że jest taka ... plastyczna? Wyginająca się?
    Nie wiem jak to nazwać ale jest tak przyjemna w dotyku, tak pięknie wpasowuje się w rękę, że gdybym sama miała ją oddać dziewczynie, która zamówiła ze mną to stchórzyłabym i schowała ją choćby pod łóżko żeby została ze mną :D
    Twoja recenzja tylko utwierdziła mnie w przekonaniu ŻE JĄ CHCĘ! xD

    A tak na marginesie serio to było FanFiction o One Direction? Kiedyś szalałam za nimi i jakbym to znalazła to pewnie też bym się wkręciła :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak,jest taka dziwna/śmieszna wygina się hahaha. Taaaak, http://after-harry-styles-fanfiction.blogspot.com/ Sama też kiedyś szalałam za nimi,ale jakoś mi przeszło hahah

      Usuń
  17. I kolejne ff wydane jako książka !
    Nigdy nie słyszałam o nim, ale jakoś odraża mnie, nawet jeśli to jest genialne opowiadanie. Będę opijała to szerokim łukiem.

    Pozdrawiam:*
    http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Kurcze im więcej o niej czytam, ty bardziej chce ją przeczytać. I jestem co raz bliżej, by ją kupić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To kupuj i szybciutko pisz recenzję,bo jestem ciekawa Twojej opinii. :D

      Usuń
  19. Po twojej recenzji muszą zdobyć tą książkę :)
    Pozdrawiam :3

    OdpowiedzUsuń
  20. Mi ta książka w ogóle się nie podobała. Ale każdy ma inny gust :)

    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. A ja śmieję się z tej książki, jak śmiałam się z "50 twarzy Greya" z połową świata. Po co marnować czas na to, skoro mogę powoli wrócić do porządnego gatunku, jakim jest fantastyka? Nie mam nic do ff, niech powstają, ale w internecie i internetu się trzymają.

    OdpowiedzUsuń