czwartek, 14 maja 2015

Wybrani {C.J. Daugherty}

tytuł: Wybrani
autor: C.J. Daugherty
tłumaczenie: Martyna Bielik
ilość stron: 432
wydawnictwo: otwarte/ moondrive
opis książkowy: Świat Allie legł w gruzach. Jej ukochany brat zaginął, a ona została aresztowana – kolejny raz. Rodzice podejmują desperacką decyzję o wysłaniu dziewczyny do elitarnej szkoły z internatem. Akademia Cimmeria nie jest jednak zwyczajną szkołą. Panują tu dziwne zasady, a uczniowie to w większości bogate dzieci wpływowych rodziców. Kiedy jedna z uczennic zostaje zamordowana, Allie zaczyna rozumieć, że Akademia Cimmeria skrywa mroczny sekret. Czy w jego odkryciu pomoże dziewczynie przystojny Sylvain? A może outsider Carter?
Jaką tajemnicę kryje historia rodziny dziewczyny? Kim tak naprawdę jest Allie?


Od chwili kiedy zaginął brat Allie dziewczyna wpada w coraz to większe kłopoty. Po jednym z jej wybryków rodzice nie wytrzymują i postanawiają oddać ją do szkoły z internatem.I tak Allie trafia do Akademii Cimmeria. Z początku nie jest zachwycona, ale już po kilku pierwszych dniach zmienia się to. Mimo rygoru jaki panuje w szkole, Allie podoba się w akademii, znajduje przyjaciół i dwóch adoratorów- Sylviana i Cartera. Wszystko toczy się dobrze, dopóki w czasie letniego balu nie zostaje zamordowana jedna z uczennic.

"Nie wszystko jest tym, na co wygląda, a ludzie nie zawsze są tymi, za których się podają."

Od książki oczekiwałam wiele, tyle pozytywnych recenzji i tylu fanów- to musiało być dobre, przecież nikt nie chwaliłby złej książki. I nie powiem w książce sporo się dzieje, a klimaty są jak najbardziej "moje".Mimo wysokich oczekiwań nie zawiodłam się, tak naprawdę w lekturze przeszkadzała mi tylko jedna rzecz.

"Nic nie wiesz. Naprawdę nic nie wiesz. To... głupie. Nikt ci nic nie powie. Nikt ci nic nie powie..."

I właśnie od tej jednej jedynej rzeczy, która mi się nie podobała zacznę. A mianowicie chodzi o narrację. W książce występowała narracja trzecioosobowa, cała historia była opowiadana przez osobę, która zdarzenia obserwowała. I trochę mnie to denerwowało, ponieważ nie zawsze wiedziałam kto zwraca się do kogo w dialogach,ale możliwe, że to przez moje roztargnienie. Kiedy mówimy o narracji to wspomnę też o języku, który był bardzo przyjemny.

"Szczerość może być dobra (...) ale może też krzywdzić."

Jeśli chodzi o bohaterów, to bardzo przypadli mi do gustu. Każda postać miała swój niepowtarzalny styl bycia, dzięki czeku każda była interesująca. Niestety z żadną z postaci się nie zżyłam, wydaje mi się, że prawdopodobnie przez tą nieszczęsną narrację. Nie mogłam wczuć się w "skórę" bohaterów, tylko patrzyłam na nich z boku- jak dla mnie nie sprzyja to zżywaniu czy utożsamianiu się z postacią.

"Jeśli nie masz do powiedzenia niczego miłego - milcz!"

Chętnie sięgnę po kolejne części serii, nie mówię, że już biegnę je kupić i muszę je przeczytać w jak najbliższym czasie, ale może kiedyś. 

Pozdrawiam,Julka

25 komentarzy:

  1. Dawno czytałam, ale pamiętam, że mi się podobało :) I rzeczywiście mogła zostać wprowadzona narracja pierwszoosobowa :P

    http://bookocholic.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam kiedyś, jak dla mnie nic szczególnego ;/
    MÓJ BLOG - GALERIA KSIĄŻEK

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja ulubiona seria! ♥
    Zapraszam!
    http://helloimbooklover.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Moim zdaniem bardzo fajna seria, teraz czekam na 5 część ;)
    gabxreadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Raczej rzadko sięgam po tego typu książki, ale być może jeszcze kiedyś po nią sięgnę ;)

    KsiążkowyŚwiat

    OdpowiedzUsuń
  6. Przed lekturą "Wybranych" mocno się wzbraniałam, ale jak już przeczytałam to nie żałuję. Bardzo podoba mi się ta historia, chociaż "Dziedzictwo" jest trochę gorsze. Trzecia część i następne dopiero przede mną, ale nie mogę się już doczekać ponownego spotkania a bohaterami ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie początkowo narracja trzecioosobowa również bardzo przeszkadzała - przyzwyczaiłam się już do pierwszoosobowej i tutaj ciężko mi było się wczuć. Ale wystarczyło kilka stron - i już wszystko było ok. :) Nie miałam takich kłopotów przy czytaniu jak Ty...
    Mnie trochę zawiodła postać Allie - przecież miałam ona być buntownicza i z ciętym językiem i początkowo faktycznie taka była... Ale potem trafiła do Cimmerii i stała się zupełnie inna.
    Jednakże Wybranych bardzo lubię. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham Wybranych <3 A szczególnie Cartera :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam Wybranych i nie mogę się doczekać ostatniej części! :)

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę zabrać się za tą serię :D

    OdpowiedzUsuń
  11. seria jest dobra i jeżeli nie za bardzo przypada ci do gustu narracja trzecioosobowa to możesz nie polubić kolejnej części :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczę,pewnie kiedyś po nią sięgnę :)

      Usuń
  12. jakoś nigdy nie ciągnęło mnie do tej serii.
    nawet, gdy było o niej dość głośno. ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przeczytałam z nudów pierwsza częśc i niestety nie zachwyciła mnie i z tego co pamiętam, a nie pamietam za wiele co jednoznacznie świadczy o moim braku zainteresowanie serią, była wciągajaca ale nie za bardzo cokolwiek wnosząca do zycia. Dobra do przeczytania, ale nie do zapamietania na długi czas! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie jest to książka, która czegoś "nauczy",ale miło przeczytać też takie zwykłe czytadło dla rozrywki :D

      Usuń
    2. No nie jest to książka, która czegoś "nauczy",ale miło przeczytać też takie zwykłe czytadło dla rozrywki :D

      Usuń
  14. Powiem szczerze, że dopiero przy okazji Twojego konkursu usłyszałam o tej książce :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ah dużo osób zachwyca się tą książką a ja jakoś nie mogę się do niej przekonać. Może jednak kiedyś się na nią zdecyduję :)

    About Katherine

    OdpowiedzUsuń
  16. Książkę mam zamiar przeczytać w najbliższym czasie ^^

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie wiem czy sięgnę po tę książkę, jest tyle pozytywnych recenzji, ale zawsze po jednej złej ma się wątpliwości. Jednak zobaczę jeszcze ;)
    Świetna recenzja.

    OdpowiedzUsuń
  18. Słyszałam wiele o tej książce i chyba czas najwyższy po Nią sięgnąć! ;) Świetna recenzja:)

    http://zacisze-ksiazkowe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Już wiele recenzji o tej książce czytałam, a jakoś mnie jednak nie przekonuje... Może kiedyś. ;)
    Pozdrawiam
    A.

    http://still-changeable.blogspot.com - będzie mi miło, jeśli zajrzysz. ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. "Wybranych" czytałam w zeszłym roku i całkiem mi się podobało, chociaż bez szału.Ale sama fabuła ciekawa, więc kiedyś na pewno sięgnę po dalsze tomy :).

    cityofdreamingbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardziej ciągnie mnie do prawdziwej fantastyki, ale myślę, że i to chwyciłabym, jeśli znalazłaby się możliwość. Nie mówię, że będę teraz przekopywać biblioteki i wypytywać znajomych, ale może kiedyś po prostu na tę powieść trafię.

    OdpowiedzUsuń