niedziela, 8 listopada 2015

Kasacja {Remigiusz Mróz}

tytuł: Kasacja
autor: Remigiusz Mróz
ilość stron: 496
wydawnictwo: Czwarta Strona 
opis książkowyManipulacje, intrygi i bezwzględny, ale też fascynujący prawniczy świat…
Syn biznesmena zostaje oskarżony o zabicie dwóch osób. Sprawa wydaje się oczywista. Potencjalny winowajca spędza bowiem 10 dni zamknięty w swoim mieszkaniu w towarzystwie ciał zamordowanych osób.
Sprawę prowadzi Joanna Chyłka, pracująca dla bezwzględnej, warszawskiej korporacji. Nieprzebierająca w środkach prawniczka, która zrobi wszystko, by odnieść zwycięstwo w batalii sądowej. Pomaga jej młody, zafascynowany przełożoną, aplikant Kordian Oryński. Czy jednak wspólnie zdołają doprowadzić sprawę do szczęśliwego finału?
Tymczasem ich klient zdaje się prowadzić własną grę, której reguły zna tylko on sam. Nie przyznaje się do winy, ale też nie zaprzecza, że jest mordercą.
Dwoje prawników zostaje wciągniętych w wir manipulacji, który sięga dalej, niż mogliby przypuszczać.

Czy człowiek, który spędził dziesięć dni z dwoma zmasakrowanymi ciałami w swoim mieszkaniu może być niewinny? Czy charyzmatycznej prawniczce i jej aplikantowi uda się dowieść jego niewinności? Jakie inne szemrane interesy kryją się za tą sprawą?

Nie byłam pewna czy książka mi się spodoba, ale kiedy weszłam w jej świat nie mogłam się oderwać. Można powiedzieć, że "zakochałam" się w Chyłce i Zordonie. Styl bycia prawniczki oczarował mnie, jest jedyny w swoim rodzaju. Jeśli miałabym być prawniczką to chciałabym być właśnie taka jak ona. A Zordon? Kordian również jest świetnie wykreowaną postacią, jednak zachwycił mnie mniej niż Joanna, jest bardziej "zwyczajny". Chętnie zamieniłabym się z nim na miejsca i została aplikantką Chyłki.

Czytając okładkowe recenzje blogerów/ znanych osób myślałam,że mogą być one trochę przesadzone, same ohy i ahy, akcja gnająca na łeb na szyję. Czy to możliwe,żeby thriller był aż tak perfekcyjny? Jak widać jeśli jest spod pióra Mroza wszystko jest możliwe. Byłam bardzo zdziwiona, ale uradowana kiedy okazało się,że wszystkie te superlatywy to prawda.

Z początku( kilkadziesiąt stron) było mi ciężko "wkręcić się" w całą tą historię, sama nie byłam pewna co do niewinności Langera. Sprawa wydawała się prosta. Facet jest winny, inaczej nie siedziałby z umarlakami w mieszkaniu. Jednak Remigiusz Mróz jest tak świetnym autorem, że z nawet oczywistej sprawy potrafi stworzyć majstersztyk. Książkę czyta się naprawdę szybko i przyjemnie, nie można się od niej oderwać.

Myślę,że "Kasacja" jest książką odpowiednią na jesienne( i nie tylko) wieczory. Dzięki niej wasze emocje będą buzować na wszystkie strony i rozgrzejecie się, może to być dość przydatne bo wieczory mamy coraz chłodniejsze. Mówiąc krótko- polecam "Kasację" każdemu kto ma ochotę na sporą dawkę akcji w wydaniu jednego z najlepszych polskich autorów.
Pozdrawiam, Julka

26 komentarzy:

  1. Bardzo chciałabym zacząć przygodę z nieco poważniejszymi polskimi autorami. Albo to będzie Jakub Ćwiek z "Chłopcami" albo "Kasacja" <3 Buziaki!

    BOOKBLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam nic Ćwieka, więc nie mogę porównać, ale Mróz jest świetny :D

      Usuń
  2. Brzmi całkiem nieźle ;p Okładka też fajnie zrobiona xd
    http://drewniany-most.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Już od dawna mam w planie, coś od tego autora i myślę, że "Kasacja" to idealna pozycja, która rozpocznie moją przygodę z panem Mrozem ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. "Kasacja" jest naprawdę bardzo dobra książką. Osobiście uwielbiam duet Chyłka + Zordon. Świetnie stworzeni bohaterowie + dobra historia = świetna książka. Także podpisuję się pod Twoją recenzją i polecam przeczytać "Kasacje" w wolnym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ech, za duże tych recenzji książek R. Mroza. Bo ja nic nie czytałam i czuję presję związaną z przeczytaniem jakiejkolwiek!

    Pozdrawiam :) Przy gorącej herbacie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś jednak musi być w jego książkach skoro tak dużo osób o nich pisze :D

      Usuń
  6. Do polskich autorów jestem nastawiona bardzo sceptycznie, ale ostatnio mam coraz większą ochotę właśnie na książki Mroza. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogólnie mam dość podobnie, ale Mróz zawładnął moim sercem <3

      Usuń
  7. Do tej pory przeczytałam tylko jedną książkę Remigiusza Mroza "Parabellum. Prędkość ucieczki" i bardzo przypadła mi do gustu - oczywiście planuję kontynuować serię, ale poza tym chciałam sięgnąć po coś innego tego autora i zastanawiam się między "Kasacją" i "Ekspozycją". Jednak raczej wybiorę ten pierwszy tytuł. Mam nadzieję, że mi się spodoba :) Pozdrawiam.

    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo chcę zapoznać się z twórczością tego autora, mimo że nie sięgam często po polskie książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na książki tego autora czaję się już od dłuższego czasu,a le nigdy ich nie kupuję. Choć nie mam pojęcia dlaczego... Muszę chyba dokonać tego i kupić jakąś pozycję tego autora.

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*
    http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Być może się skuszę, może mi się spodobać ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. O Remigiuszu Mrozie słyszałam same dobre opinie, zwłaszcza o "Kasacji", więc to wstyd, że nie przeczytałam jeszcze żadnej książki tego autora. Będę musiała jak najszybciej nadrobić zaległości!

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nadrabiaj, nadrabiaj moja droga bo jest co ;)

      Usuń
  12. Nie sądzę by ta książka była w moich gustach, więc raczej po nią nie sięgnę (przynajmniej na razie, bo wiadomo, jak mi się gusta zmienią ;D)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama wiem jak u mnie różniście to bywa :P

      Usuń
  13. Nic jeszcze nie czytałam tego autora niestety :< mam nadzieję, że nadrobię to jeszcze w tym roku! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie czytam Turkusowe Szale :D Mam nadzieję, że Kasację uda mi się zdobyć od samego autora, gdy przyjedzie do naszej biblioteki :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo dużo słyszałam o twórczości tego autora i myślę, że niedługo zabiorę się za jakąś jego książkę... ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeszcze nie miałam okazji przeczytać żadnej książki tego autora, ale niedługo będę musiała to zmienić, jeśli rzeczywiście pisze tak genialnie :) Powiem szczerze, że mnie zaciekawiłaś. Kryminały to nie jest gatunek, który czytam na co dzień, więc będzie to miła odmiana :) Pozdrawiam! /Claudie

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny post! :) Nie miałam okazji jeszcze przeczytać tej książki, ale jej recenzja bardzo mnie zaciekawiła :) Obserwuje i licze na to samo :) Zapraszam do mnie caroliv-photography.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzięki za wszystkie dobre słowa! :)

    OdpowiedzUsuń