środa, 11 listopada 2015

Stigmata {Beatrix Gurian}

tytuł: Stigmata
autor: Beatrix Gurian
tłumaczenie:Ewa Spirydowicz
ilość stron: 340
ocena: 8,5/10
wydawnictwo: Muza
opis książkowy: 
Agnes, zamknięta w sobie kobieta, oddana pacjentom pielęgniarka, ginie w tragicznym wypadku. Jej samochód wpada do głębokiego jeziora. Ciała kobiety nie udaje się odnaleźć.
Emma, córka Agnes, jest skupioną na sobie siedemnastolatką, która o przeszłości matki wie niewiele. Jej rodziców połączyła wielka miłość, ale zanim wzięli ślub, ojciec zmarł na służbie, pracując wśród Lekarzy Bez Granic.
Dziewczyna pogrąża się w rozpaczy po nagłej śmierci matki. Otrząsa się dopiero, gdy otrzymuje niezwykłą przesyłkę - niemal pusty album z niepokojącymi zdjęciami i jednym pytaniem - Chcesz, żeby mordercom twojej matki uszło to na sucho?

Emma po tragicznej śmierci matki jest załamana, przestała nawet się myć i jeść. Pewnego dnia pod drzwiami znajduje tajemniczą paczkę. Kiedy ją otwiera i widzi w niej album ze zdjęciami zaczyna zastanawiać się kto i w jakim celu przysłał jej taką "pamiątkę". W środku znajduje tylko jedno zdjęcie z podpisem, z którego wynika, że śmierć jej matki wcale nie była wypadkiem.Aby odnaleźć morderców swojej matki Emma decyduje się wziąć udział w obozie.

Kiedy weszłam do księgarni pierwszą książką jaką zobaczyłam była właśnie "Stigmata" , od pierwszego wejrzenia wiedziałam, że muszę ją mieć. Kiedy przeczytałam spowiany tajemnicą opis jeszcze bardziej wiedziałam,że bez niej nie wyjdę.

Książka jest niesamowicie ciekawie napisana, nie można się od niej oderwać. Mamy w niej trzy, a może nawet cztery rodzaje rozdziałów. Jedne mówią o tym co dzieje się na obozie, drugie o tym co działo się przed nim, trzecie są wspominkami matki Emmy no i mamy jeszcze listy. Całość tekstu jest wzbogacona o dość mroczne fotografie, które naprawdę działają na wyobraźnię. Bałam się przez nie czytać książkę wieczorem! Ogólnie rzecz biorąc fabuła jest ciekawa i mamy w niej sporo nieoczekiwanych zwrotów akcji, szczególnie końcówka mnie zaskoczyła. Kompletnie nie spodziewałam się takiego zakończenia. 

"Stigmata" jest świetnie napisaną, trzymającą w napięciu książką. Jeśli lubisz książki z dreszczykiem emocji i zagadką to "Stigmata" jest książką dla Ciebie.


Pozdrawiam, Julka

28 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi naprawdę ciekawie. Może kiedyś przeczytam, ale zapewne nie w najbliższej przyszłości, bo lista książek, które chcę przeczytać ciągnie się w nieskończoność :P
    Pozdrawiam.

    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz czytam o tej książce. Być może się skusze, gdyż fabuła mnie - okropnie zainteresowała.

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałam jak spalają tą książkę na snapie. Robiło to wrażenie tym bardziej, że podobno ma taki osobliwy klimat ta książka. Może niedługo po nią sięgnę.
    Pozdrawiam!
    http://in-the-book-word.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Od kilku dni ta książka za mną "chodzi". Niesamowicie fascynuje mnie ten tajemniczy wątek i sposób jego rozwinięcia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz o niej słyszę i twoja recenzja strasznie mnie zaciekawiła! :)
    Pozdrawiam,
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2015/11/utrata.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Sama nie wiem, specjalnie szukać jej nie będę, ale jeśli przypadkiem mi gdzieś wpadnie w oko, to może po nią sięgnę ;).
    Pozdrawiam :)
    czytaniewekrwii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawa okładka, zachęciłaś mnie swoją recenzją rozejrzę się za książką :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ooo *.* szykuje się na świetną książkę

    countrywithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Brzmi naprawdę zachęcająco. Kiedyś na pewno przeczytam, ale jeszcze nie teraz, bo mój stosik książek do przeczytania jest już zbyt duży :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. eh, to tak samo jak u mnie... A ciągle tyle nowości :D

      Usuń
  11. Nie czytam na ogół takich książek, ale "Stigmata" już od jakiegoś czasu mnie intryguje :) Będę musiała koniecznie gdzieś ją dorwać, bo zapowiada się wspaniała lektura :D. Pozdrawiam! /Claudie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz ją przeczytać, skoro za tobą "chodzi" :D

      Usuń
  12. Nigdy wcześniej nie słyszałam o tej książce, ale powiem szczerze, że Twoja recenzja mnie urzekła. Uwielbiam tego rodzaju powieści, gdzie jest jakaś zagadka.. Nie mogę się doczekać, aż ją zdobędę! *.*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mam nadzieję,że szybko trafi w Twoje łapki :)

      Usuń
  13. Powieść wydaję się ciekawa. Będę musiała po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zrobiłaś mi ochotę na te książkę! :D
    I te fotografie ... no zaintrygowałaś mnie :D
    Okładka przecudowna, więc się nie dziwię, że nie chciałaś bez niej wyjść :D
    Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdy o niej nie słyszałam, a wydaję się naprawdę fantastyczna! Bardzo mnie do niej zachęciłaś, aż chcę ją teraz przeczytać.:D
    czasdlaksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. zostałaś nominowana do jesiennego book tagu http://mylittlebookland.blogspot.de/2015/11/jesienny-book-tag.html
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak ja uwielbiam książki, w których są zamieszczone fotografie ♥ muszę ją koniecznie przeczytać!
    Buziaki, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo mnie zaciekawiłaś <3
    Zapraszam do nas
    jeżeli ci się spodoba nasz blog-zaobserwuj(chętnie się odwdzięczymy)<3
    Czy mogłabyś poklikać u nas w linki?
    Ponieważ staramy się o pierwszą współpracę,a ty możesz nam pomóc :)
    fashion--twins.blogspot.com

    Pozdrawiam cieplutko <333

    OdpowiedzUsuń
  19. Brzmi bardzo ciekawie! I te zdjęcia! Są pewnie świetne! ^_^
    Muszę ją sobie zapisać do listy! ^_^

    OdpowiedzUsuń