sobota, 12 grudnia 2015

Zaginięcie {Remigiusz Mróz}

tytuł: Zaginięcie
autor: Remigiusz Mróz
seria: Joanna Chylka
tłumaczenie: ------
liczba stron:
wydawnictwo:
ocena: 10/10
opis książkowy: Trzyletnia dziewczynka znika bez śladu z domku letniskowego bogatych rodziców. Alarm przez całą noc był włączony, a okna i drzwi zamknięte. Śledczy nie odnajdują żadnych poszlak świadczących o porwaniu i podejrzewają, że dziecko nie żyje.

Doświadczona prawniczka, Joanna Chyłka, i jej początkujący podopieczny, Kordian Oryński, podejmują się obrony małżeństwa, któremu prokuratura stawia zarzut zabójstwa. Proces ma charakter poszlakowy, mimo to wszystko zdaje się wskazywać na winę rodziców – wszak gdy wyeliminuje się to, co niemożliwe, cokolwiek pozostanie, musi być prawdą…
"Kasacja" była istnym geniuszem, jedyne nadzieje jakie wiązałam z "Zaginięciem" to byleby było równie dobre jak poprzednia część przygód Chyłki. A otrzymałam ogromną niespodziankę, bo dla mnie "Zaginięcie" było nawet lepsze.

Tym razem Chyłka razem z Zordonem mają "zadanie" wyjazdowe. Zaginęła córka koleżanki prawniczki z licealnych lat. Para prawników nie zostawi tej sprawy obojętnie, zajmie się nią mimo konsekwencji jakie mogą ponieść.

Czy o stylu pisania pana Mroza można jeszcze wiele powiedzieć? Jak zwykle genialny! Od Jego książek nie można się od tak oderwać, je trzeba przeczytać do końca.

Chyłka znów zachwyca, kto by pomyślał, że w takiej jednej kobiecie może być tyle werwy i siły? Mimo tego co ją w tej części spotyka ona się nie poddaj i usiłuje sprawę doprowadzić do końca. W tej części Zordon jakby to powiedzieć- wykluł się ze skorupki. Jego poczynania są coraz bardziej odważne i nie kryje się za swoją patronką tylko sam wychodzi na pierwszy plan.

Remigiusz Mróz zachwyca swoją kolejną książką. O przygodach prawników, którzy są dość oryginalnymi postaciami nie ma co za wiele opowiadać. O nich trzeba przeczytać i już! Więc sięgajcie po "Zaginięcie", albo "Kasację" raz dwa- bez gadania!

Przypominam Wam jeszcze o Mikołaju! Pozdrawiam, Julka

38 komentarzy:

  1. Jakże ja żałuję, że jeszcze nie miałam styczności z autorem. Zacznę nadrabiać jeszcze w tym roku, jak tylko zobaczę pod choinką "Kasację". Taką mam nadzieję na prezent :). Widzę kolejną opinię, która utwierdza mnie w przekonaniu, że warto sięgnąć po polski thriller. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż wstyd się przyznać, ale jeszcze nie czytałam żadnej książki tego autora! Myślę, że już najwyższy czas aby to zmienić :) Pozdrawiam♥
    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja może kiedyś zapoznam się z autorem, ale to nie w najbliższym czasie ^^ A trzeba przeczytać Kasację, aby przeczytać Zaginięcie (tj. żeby rozumieć akcje itp.?. Bo jeśli piszesz, że to lepsze, to raczej wolałabym zacząć od tego ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hm, książka opowiada powiedzmy zupełnie inną historię, ale są pewne powiązania co do "Kasacji". WIęc chyba lepiej od niej zacząć, gwarantuję Ci, że też się nie zawiedziesz :*

      Usuń
  4. Cóż, chyba najwyższy czas poznać pióro autora. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z każdej strony słyszę o tym jaka książka jest genialna, ale nie mam czasu, ani pieniędzy, żeby ją sobie sprawić... Chyba udam się do biblioteki w poniedziałek :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może akurat będzie, albo zapraszam do udziału w Mikołaju na moim blogu, może akurat Ci się poszczęści :)

      Usuń
  6. Wszyscy oceniają tę książkę bardzo pozytywnie, więc ja też chyba muszę się z nią zapoznać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że szybciutko uda Ci się z nią zapoznać :D

      Usuń
  7. Jak na razie z książek Mroza najbardziej poluję na Parabellum. Kasacja jest na drugim miejscu :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam, że wszystkie książki Mroza są genialne, ale na razie nie poczułam tego na własnej skórze. Nie czytałam jeszcze nic, ale wydaje mi się, że to raczej nie dla mnie. Ale kto wie? Może kiedyś? Pozdrawiam <3
    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może akurat, któraś przypadnie Ci do gustu :D Ja osobiście polecam :D

      Usuń
  9. Mróz jest jeszcze przede mną i chyba przez dłuższy czas tak zostanie - zbyt głośno jest o tym autorze. Kiedy jego sława trochę przygaśnie, z wielką chęcią zacznę nadrabiać zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm, jest to Twój wybór, jednak ja na Twoim miejscu bym nie zwlekała ;)

      Usuń
  10. Jeszcze nie czytałam, ale mam ogromną ochotę, bo książka wygląda na fascynującą! Pozdrawiam :) /Claudie

    OdpowiedzUsuń
  11. Polecam wszystkim rownież :D "Zaginięcie" jest bardzo dobrą książką :D Jak raz akcja was wkręci nie sposób się wydostać :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nominowałam cię do LBA :)

    http://slowniksztuki.blogspot.com/2015/12/liebster-blog-awards-6.html
    Miłej zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, niedługo postaram się wstawić :D

      Usuń
  13. Jakoś zawsze unikałam polskich pisarzy. Myślę jednak, że pora to zmienić, bo ostatnio pojawia się sporo bardzo pozytywnych recenzji. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie jestem ich największą fanką, jednak Mróz zadziwia :D

      Usuń
  14. Nominowałam Cię do LBA, liczę, że odpowiesz :)
    http://myslamipisane.blogspot.com/2015/12/lba-czyli-poznajemy-sie-blizej.html
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje kochana, niedługo postaram się wstawić :D

      Usuń
  15. Jeszcze nie czytałam ani jednej książki tego autora i czuję, że grzeszę. Muszę to koniecznie nadrobic i odpokutować swoje winy. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Koniecznie muszę przeczytać Kasację! Już wiem, że jest w bibliotece, więc na pewno będę polować na nią już w nowym roku :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że uda CI się ją dopaść :D

      Usuń
  17. Dzięki! I cieszę się, że spodobało Ci się jeszcze bardziej – dla autora to wymarzona sytuacja, kiedy okazuje się, że kolejne książki są lepsze od poprzednich. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Koniecznie muszę się zabrać za Kasację! Bardzo doceniam to, że kolejne części dorównują początkowym, nieczęsto się to zdarza. Słyszałam wiele pozytywnych opinii, chociaż to mało powiedziane! Jestem strasznie ciekawa, bo nie mam pojęcia czego mam się spodziewać. Bardzo chętnie sięgnę po pierwszy tom:) Pozdrawiam:)
    Ich perspektywy

    OdpowiedzUsuń
  19. Może kiedyś sięgnę po prozę Mroza, ale to w przyszłości... :P

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie są to moje klimaty, więc raczej tej książki nie przeczytam, ale cieszę się, że Tobie się podobało :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Postanowiłam sobie w nowym roku wreszcie przeczytać jakąś książkę Mroza :)
    http://soelliee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń