środa, 8 czerwca 2016

Rewizja {Remigiusz Mróz}

tytuł: Rewizja
autor: Remigiusz Mróz
seria: Joanna Chyłka
liczba stron: 622
wydawnictwo: Czwarta Strona
opis książkowy:
 Szary człowiek kontra wielka korporacja.
Dyskryminacja kontra tolerancja.
Chyłka kontra Oryński.

Żona i córka robotnika z Ursynowa giną tragicznie w niewyjaśnionych okolicznościach. Ich polisa na życie jest tak duża, że towarzystwo ubezpieczeniowe nie spieszy się z jej wypłaceniem. Pogrążony w żałobie mężczyzna spodziewa się problemów, ale to, co go spotyka, przechodzi jego najśmielsze obawy...

Ubezpieczyciel odmawia wypłaty, twierdząc, że to robotnik zamordował rodzinę. Zaraz potem prokuratura stawia mu zarzuty, a on rozpoczyna walkę o uniewinnienie i własny honor. Pomaga mu prawniczka, która niedawno pogrzebała całą swoją karierę.

Zauważyłam pewną zależność, każda kolejna książka Mroza z cyklu o Chyłce jest dłuższa, ale jeszcze bardziej wciągająca. Kolejna pozycja, od której czytania nie mogłam się oderwać i zarwałam nockę.Czy już mówiłam jak bardzo kocham Remigiusza Mroza za wykreowanie tak genialnych postaci i stworzenie tak cudownej historii?! Jak nie to oficjalnie to oświadczam.

Szalona prawniczka i jej kompan Zordon znów w akcji! Tym razem role w firmie się odwróciły, Chyłka wylądowała na bruku, a Kordian pnie się po szczeblach kariery. Jednak Joanna nie pozostaje w tyle, pomimo pracy w niezbyt prestiżowym miejscu podejmuje się spraw godnych miary światowej kancelarii. Żona i córka pewnego Roma zostają zamordowane, podejrzenia od razu padają na męża i ojca, jednak wina wcale nie jest tak oczywista. W tej części możemy zobaczyć niegdyś zgrany zespół "do rozwiązywania zagadek" po przeciwnych stronach barykady, jednak czy Oryński potrafi oprzeć się dawnej patronce i działać przeciwko niej? Joanna jest w ogromnych tarapatach i musi za wszelką cenę udowodnić,że nie wyszła z wprawy, a jej nazwisko dalej powinno się liczyć w prawniczym świecie.

Autor odstawił kawał dobrej roboty. Jak już szybciej mogliście zobaczyć poświęciłam dla tej książki noc, no ale cóż- było warto. Noc spędzona z Joanną i Kordianem nie jest nocą straconą, akcja gna na łeb na szyję i w pewnym momencie spoglądamy na zegarek a tam tadam po północy. Styl pisania pana Mroza jest uzależniający, chce się więcej i więcej. Bohaterowie wraz ze swoimi charakterkami są istną kwintesencją całej historii.

Jeśli ktoś nie czytał jeszcze żadnej części z cyklu o Chyłce to nie pozostaje mi nic innego jak odesłać Was do lektury. Bo warto, na prawdę warto! Ja nie mogę się już doczekać kolejnych perypetii prawników i czekam z utęsknieniem na kolejne części. Niestety nie miałam jeszcze okazji spotkać autora, ale mam nadzieję, że kiedyś będę mogła osobiście pogratulować mu tak dobrego kawałka roboty.


Pozdrawiam, Julka

16 komentarzy:

  1. Czytałam pierwszą część, ale jakoś nie porwała mnie na tyle, by sięgać po kontynuację - może kiedyś, bo w sumie nie lubię nie kończyć serii, jednak z pewnością bez zbędnego pośpiechu. ;)

    medycy nie gęsi, też książki czytają!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszędzie ten Mróz i Mróz, sama nie mogę się doczekać aż po niego sięgnę! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. "Parabellum" Mroza bardzo mi się podobało - tzn. dwie pierwsze części, bo trzecia jeszcze przede mną, natomiast "Rewizja" strasznie mnie zawiodła. Ogromnie się wynudziłam :/
    Pozdrawiam serdecznie.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Czyli czuję się odesłana do lektury :D NIestety mam u siebie "Zaginięcie", bo myślałam, że to pierwsza część tego cyklu. Teraz pozostaje mi rozejrzeć się za pierwszym tomem i zapoznać się w końcu z twórczością Mroza :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak na razie kończę dopiero "Ekspozycję" tego autora (która bardzo mi się podoba), więc za ten cykl zabiorę się dopiero za jakiś czas, ale zrobię to na pewno, bo Mróz pisze fenomenalnie :) /Klaudia

    OdpowiedzUsuń
  6. Czuję mróz do Mroza, niestety.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak na razie czytałam jedynie "Kasację", ale naprawdę bardzo mnie wciągnęła i pozostawiła w lekkim osłupieniu po zakończeniu ;) Kolejne książki Mroza mam już na półce i z pewnością niebawem zabiorę się za drugi, a potem trzeci tom cyklu o Chyłce i Zordonie ;)

    http://k-siazkowyswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. O co ja widzę, mój pierwszy ukochany Thriller. Zaskoczyła mnie końcówka. Kończenie bierz się za 2 część, totalnie cię porwie. :D

    OdpowiedzUsuń
  9. To prawda, autor bardzo się postarał i uknuł po raz kolejny ciekawą intrygę. Czekam niecierpliwie na kolejny tom. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja już kilka razy o nim słyszałam, ale to chyba mój typ powieści ;) Ale dobrze wiedzieć że mamy dobrych pisarzy w naszym kraju.
    Pozdrawiam!
    http://fanofbooks7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Wierzę, że warto, bo wszyscy nieustannie zachwycają się powieściami Mroza, ale... nie mogę jakoś się przekonać. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja jestem z tych, którzy nie znają Chyłka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mimo że mam za sobą dopiero dwie ksiażki Mroza, to już mogę powiedzieć, że uwielbiam jego twórczość! Rewizja jeszcze przede mną, ale mam nadzieję, że szybko ją nadrobię :> Chociaż to będzie już koniec przygody z Chyłką i Zordonem, więc może jednak trochę poczekam...
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzięki! I też mam nadzieję, że będzie okazja do spotkania. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Widzę, że ostatnio Mróz jest baaaardzo rozchwytywany! Aktualnie na moim koncie znajdują się dwie przeczytane części serii z komisarzem Forstem, ale i na serię z Joanną Chyłką się skuszę :)
    Pozdrawiam!

    O książkach - okiem Optymistki

    OdpowiedzUsuń
  16. Twórczość Mroza dopiero przede mną :D

    OdpowiedzUsuń