sobota, 10 lutego 2018

Byłam tu {Gayle Forman}

tytuł: Byłam tu
autor: Gayle Forman
tłumaczenie:
wydawnictwo: Bukowy Las
ilość stron: 327
ocena: 7/10
opis książkowy: Ta przejmująca do głębi powieść jest historią Cody Reynolds, zmagającej się z samobójstwem najlepszej przyjaciółki. Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: „czemu Meg odebrała sobie życie?” rzuci Cody w wir podróży tropem przyjaciółki, która z zapyziałego miasteczka wyjechała na prestiżowe studia, ale też do granic samopoznania i na spotkanie z wielkim niebezpieczeństwem. Bohaterka będzie zmuszona zakwestionować wszystko, co dotąd uważała za pewnik. Nie tylko swoją relację z wspaniałą, charyzmatyczną Meg – ale i znaczenie takich pojęć, jak życie, miłość, śmierć i przebaczenie.

Cody po samobójstwie przyjaciółki jest się ciężko otrząsnąć. Odkrywa, że musi istnieć jakaś osoba, która pomogła Meg w odebraniu sobie życia. Postanawia za wszelką cenę ją odnaleźć. 

Chyba ciąży na mnie jakieś fatum. Miałam okazje czytać już dwie( oprócz tej) książki pani Forman i za każdym razem mam tak samo. Mimo przyjemnego języka przez pierwsze pół książki nie mogę się w nią "wciągnąć", mam coś na styl blokady, ale kiedy przekroczę jakąś setną stronę książka porywa mnie tak, że nie mogę się od niej oderwać.

Główna bohaterka niezbyt przypadła mi do gustu, właściwie bez żadnego bardziej konkretnego powodu, po prostu jej nie polubiłam. Za to Ben, który najpierw był pokazywany negatywnie od razu zdobył moje serce( mam jakąś wyjątkową słabość do BadBoyi).

Pomysł na książkę sam w sobie według mnie był bardzo dobry i myślę, że przeczytałabym tą powieść jeszcze raz. Połączenie tajemnicy z romansem jest jak dla mnie zdecydowanie plusem. I to nie romansem typu- rach, ciach i jest, tylko takim, który jest niepozorny i rozwija się bardzo powoli. 

A Wy czytaliście "Byłam tu"? Macie ochotę sięgnąć po tą książkę? 
Pozdrawiam, Julka

25 komentarzy:

  1. Czekam aż koleżanka przeczyta i mam zamiar od niej pożyczyć. Nie lubię tej autorki ale historia mnie zaciekawiładnie
    Pozdrawiam serdecznie,
    pozeram-ksiazki-jak-ciasteczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja czytałam tylko jedną książkę tej autorki - "Zostań jeśli kochasz" - i raczej nie mam ochoty na kolejne. Spodziewałam się czegoś dużo lepszego, ale niestety trochę się nudziłam z tą lekturą. Może kiedyś przekonam się do pani Forman i dam jej jeszcze jedną szansę, ale na razie raczej sobie odpuszczę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam podobne wrażenie i nie mogłam zrozumieć, czym wszyscy się tak zachwycają :/

      Usuń
  3. Jestem wielką fanką twórczości tej autorki, zwłaszcza po ostatniej lekturze książki "Ten jeden rok", dlatego i tej pozycji na pewno nie przeoczę. Jestem niezwykle ciekawa co Gayle Forman zaprezentowała tym razem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm, u mnie z=na swoją kolej czeka "Ten jeden dzień"-zobaczymy czy mi się spodoba :)

      Usuń
  4. Kiedyś miałam ochotę poznać twórczość tej pani, jednak aktualnie nie jestem zainteresowana jakąkolwiek jej książką. Stwierdziłam, że jak mam czytać to coś, co na pewno przypadnie mi do gustu. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Połączenie tajemnicy z romansem" to mój ulubiony gatunek powieści :D Aż szkoda, że wypada tak przeciętnie, gdyż chętnie bym sięgnęła po tę książkę :c

    LimoBooks :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sięgnąć zawsze możesz! :D Jednak jak dla mnie czegoś tej książeczce brakowało

      Usuń
  6. Jak ja uwielbiam tę autorkę... tej książki jeszcze nie miałam okazji czytać, ale wiem, że niedługo po nią sięgnę z wielką przyjemnością. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze nie czytałam tej książki, ale z pewnością niedługo to zrobię, bo czytałam już cztery książki Gayle Forman i wszystkie bardzo mi się podobały :) Pozdrawiam! /Claudie

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam i zgodzę się z Tobą - nie było to nic szałowego, ale i tak bardzo przyjemnie się czytało^^
    Iza xx

    OdpowiedzUsuń
  9. Brzmi ciekawie ^^ Co prawda jak narazie czytałam tylko "Zostań jeśli kochasz" tej autorki, ale powiem jedynie, że była okej, ale nie czarowała. Czuję, że muszę poznać coś jeszcze, co napisała Pani Forman ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. Też przepadam za Badboyami, mają coś w sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawi mnie motyw samobójstwa, więc chętnie bym książkę przeczytała ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja z tą książką raczej sobie poczekam, ponieważ najpierw chcę przeczytać "Zostań, jeśli kochasz", które czeka na mnie półce.
    http://lekturia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Po "Zostań, jeśli kochasz" podziękuję autorce ;)

    Pozdrawiam :) Przy gorącej herbacie

    OdpowiedzUsuń
  14. Na razie twórczości tej pani podziękuję. Pomimo tego, że ''Zostań, jeśli kochasz'' nie było najgorsze, a ''Wróć, jeśli pamiętasz'' spodobało mi się, na razie muszę odpocząć od jej pióra :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jakoś tak mnie nie ciągnie do Forman. :| Może kiedyś, ale na pewno nie teraz. ;)

    OdpowiedzUsuń