poniedziałek, 12 marca 2018

7 dni {Eve Ainsworth}


tytuł: 7 dni 
autor: Eve Ainsworth
seria: ------------
tłumaczenie: -
liczba stron: 288
wydawnictwo: Zielona Sowa
ocena: 5/10
opis książkowy: Jess jest zastraszana przez swoją rówieśnicę Kez. Z tego powodu jej bezpieczne życie szkolne, zmienia się w piekło. Kez ma również mnóstwo problemów, ale wciąż pociesza ją fakt, że jest lepsza od Jess - a przynajmniej tak myśli... Bezkompromisowo i celnie ujęty problem, z którym borykają się nastolatki na co dzień.

Koncepcja całej książki była dość ciekawa, jednak bardzo przewidywalna. Od początku można było się domyślić jak cała historia się skończy. Styl pisania autorki był przyjemny i książkę czytało mi się dość szybko. Pomysł podzielenia historii na dni tygodnia bardzo mi się spodobał, pomiędzy każdym dniem był z jakiegoś portalu internetowego. Niby taka głupota, ale to właśnie przez nie możemy zobaczyć jeszcze większą przemianę bohaterek.Postacie na kolana nie powaliły, zwykłe dość przewidywalne dziewczyny. Jedna "dręczycielka", a druga typowa "ofiara".

Historię poleciłabym może osobą w wieku 10-13 lat. Mogłaby być dla nich ciekawa jako historia sama w sobie, Jednak książka zawiera dość ważne wartości i pokazuje sposoby zachowań, o których moim zdaniem powinno się mówić.

Książkę wypożyczyłam w bibliotece, z początku chciałam ją sobie kupić w Empiku, ale cieszę się, że tego nie zrobiłam. Bo dla mnie ta pozycja nie jest żadnym szałem ciał. Pozdrawiam, Julka

22 komentarze:

  1. A ta książka czeka na mnie od października (targii w Krakowie ) i nie mam na nią czasu
    Pozdrawiam, pozeram-ksiazki-jak-ciasteczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam ją zmawiać, a teraz cieszę się, że tego nie zrobiłam i zamieniłam ją na "Posłuchaj, a zrozumiesz".
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie na konkurs ;P
    czytaniewekrwii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie skończyłam książkę, w której nastoletnia bohaterka była atakowana przez rówieśników w różny sposób. Jest to trudny, lecz coraz częściej występujący problem. Szkoda, że w przeczytanej przez Ciebie powieści postaci nie były bardziej rozbudowane, może to podwyższyłoby ocenę. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przewidywalne książki nie są dla mnie, bo w ogóle nie potrafię się w nie zaangażować, więc chyba sobie odpuszczę "7 dni" :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy temat, ale po twojej opinii raczej nie przeczytam :\ No chyba, że dorwę w bibliotece to może... Pozdrawiam ♥
    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię trudniejszą tematykę, a problem znęcania się w szkołach może być w pewien sposób ciekawy i uczący. Szkoda, że jest tak wyraźny podział na ofiarę i dręczycielkę, bo nic nie jest czarne i białe. Jeżeli wpadnie w moje ręce to przeczytam, ale to tak przy okazji:) Pozdrawiam!
    Ich perspektywy

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomysł na książkę mnie interesuje,ale po Twojej opinii nie będę nastawiala się na nic wielkiego. Jak będzie w bibliotece z chęcią wypożyczę,ale kupować raczej nie zamierzam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio w księgarni zastanawiałam sie czy ja kupic, ale zrezygnowałam. Po twojej opinii wydaje mi sie, ze dobrze zrobiłam.
    Teraz mam kilka roZpoczętych serii, które trzeba skończyć

    OdpowiedzUsuń
  9. Od jakiegoś czasu po głowie chodziła mi myśl, żeby ją kupić. Jak dobrze, że do tego nie doszło. Pozdrawima :)

    countrywithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. No tak... znęcanie się w szkole to poważny problem, ale na podstawie Twojej opinii stwierdzam, że chyba nie do końca dobrze przedstawiony. :)
    ksiazkowa-magia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. No tak... znęcanie się w szkole to poważny problem, ale na podstawie Twojej opinii stwierdzam, że chyba nie do końca dobrze przedstawiony. :)
    ksiazkowa-magia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka porusza ważny temat, jednak nie wiem czy po nią sięgnę, ponieważ nie lubię tak przewidywalnych historii ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wydaje się ciekawa, jednak recenzja mnie nie zachęciła.

    Pozdrawiam ciepło ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Szczerze powiedziawszy pierwszy raz słyszę o tej książce. Naprawdę! I raczej po nią nie sięgnę, bo przewidywalność i przerysowane postaci nie interesują mnie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Hm, pierwszy raz słyszę o książce, ale nie czuję się zainteresowana. ;) Więc chyba ją sobie odpuszczę. ^_^

    OdpowiedzUsuń
  16. Nigdy wcześniej nie słyszałam o tej książce i jakoś nie mam ochoty jej przeczytać. Tym razem sobie odpuszczę.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie~ Nataliaaa
    happy1forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie słyszałam o tej książce, ale szkoda, że nie wywołuje zachwytu, choć problematycznie jest kosząca.

    OdpowiedzUsuń
  18. Chyba nie jest to książka dla mnie, więc ją sobie podaruję, zwłaszcza, ze tak nisko ją oceniasz. :)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&serials&films

    OdpowiedzUsuń
  19. Pierwszy raz słyszę o tej książce i średnio mnie przekonuje :D
    Wesołych Świąt! :)

    litery-na-papierze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Chyba ta książka nie jest dla mnie :(
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
  21. Hmm... Widziałam już tę powieść parę razy i jakoś mnie nie przekonuje.

    moment-for-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Czytałam i trochę żałuję, mogłam w tym czasie przeczytać lepszą książkę.

    OdpowiedzUsuń