niedziela, 15 kwietnia 2018

Eleonora&Park { Rainbow Rowell }

tytuł: Eleonora&Park
autor: Rainbow Rowell
ilość stron: 357
wydawnictwo: otwarte/ moondrive
opis: Eleonora… nie sposób jej nie zauważyć: rude włosy, dziwne ciuchy. Czyta mu przez ramię. Uważa Romea i Julię za bogate dzieciaki, które dostawały wszystko, co chciały. Najbardziej nie lubi weekendów, bo spędza je bez niego.

Park… Dobrze mu w czerni. Denerwuje się, gdy musi prowadzić samochód w obecności taty. Uwielbia imię Eleonory i nie skróciłby go ani o sylabę. Wie, która piosenka jej się spodoba, zanim ona zacznie jej słuchać. Śmieje się z jej dowcipów, zanim ona dotrze do puenty.

Oto tocząca się w ciągu jednego roku szkolnego opowieść o dwojgu szesnastolatkach urodzonych pod nieszczęśliwą gwiazdą – dość mądrych, by zdawać sobie sprawę, że pierwszej miłości prawie nigdy nie udaje się przetrwać, ale na tyle odważnych i zdesperowanych, by dać jej szansę.

"W ogóle nie czuła, że gdziekolwiek pasuje, z rzadkimi wyjątkami, gdy leżała na łóżku i udawała, że jest kimś zupełnie innym."

Eleonora jest nowa w mieście, wyróżnia się niemal wszystkim. Pierwszego dnia w szkole, a tak właściwie w drodze do nowej szkoły staje się coś niezwykłego(?). Dziewczyna wsiada do autobusu i nikt nie pozwala jej usiąść obok siebie, oprócz Parka. I w taki oto sposób między nimi rodzi się "chemia". Na początku oboje boją się odezwać, i trwa to dość długo, jednak pewnego dnia Park zauważa,że Eleonora czyta przez jego ramię komiksy, od tego momentu zaczyna przewracać kartki wolnej a nawet pożyczać jej komiksy do domu. Jest to historia dość nietypowej miłości, której nikt się nie spodziewał, młodzi są zapatrzeni w siebie i pomimo wytykania palcami ich więzi stają się coraz silniejsze.


"-Powiedz coś, żebym nie czuł się jak idiota.
 -Nie czuj się jak idiota, Park."

Park,Park,Park jak bardzo chciałabym spotkać takiego na swojej drodze, który pokocha mimo wad i zrobi dla mnie niemal wszystko. Eleonora jest prawdziwą szczęściarą, że go spotkała. W życiu dziewczyny nie ma za wiele szczęścia-pochodzi z rozbitej rodziny i wraz z matką, jej nowym partnerem  i czworgiem rudego rodzeństwa mieszka w maleńkim domku. Można powiedzieć, że Park to najlepsze co jej się w życiu trafiło. 

"Nie jestem gotowy, żebyś przestała być moim problemem."

Książka pisana jest przyjemnym i łatwym do zrozumienia językiem, kiedy zaczniemy czytać ciężko jest się od niej oderwać, chcemy wiedzieć co będzie dalej. Trochę dziwnym,ale jednak przyjemnym zabiegiem jak dla mnie było umieszczenie zakończenia na początku, wcześniej się z tym nie spotkałam. Kiedy czytałam o tym w innych recenzjach myślałam, że jest to najprościej w świecie spojler zakończenia-a tu niespodzianka, to początkowe zakończenie wzbudziło we mnie jeszcze większą chęć przeczytania tej książki.

"-A ty wyglądasz jak ty- powiedział- tylko na cały regulator."

Krótko podsumowując, Eleonora&Park to historia niezwykłej znajomości, która rozwija się powoli z dnia na dzień, a kończy w jednym momencie. Myślę,że jest to książka warta przeczytania, po za głównym tematem miłości dwójki bohaterów pojawia się także problem rozbitej rodziny,braku akceptacji w szkole i wielu innych problemów które dotyczą "dzisiejszej" młodzieży.

"Gdyby mu pokazała,jak bardzo go potrzebuje, pewnie uciekłby daleko."

Na pasku bocznym pojawiła się nowa wersja ankiety,a recenzji "Papierowych Miast" możecie wypatrywać już w przyszłym tygodniu.

"Jest jedyny w swoim rodzaju-pomyślała. -I siedzi obok mnie.
  Wie, że spodoba mi się dana piosenka, jeszcze zanim ją usłyszę.
Śmieje się, zanim dojdę do puenty. Na jego piersi jest takie miejsce, tuż pod gardłem, które sprawia, że pozwalam mu otwierać przede mną kolejne drzwi.
 Jest jedyny."


Pozdrawiam,Julka.

43 komentarze:

  1. Czytałam książkę dawno temu po angielsku. Krótka, przyjemna opowieść o dwójce nietypowych nastolatków i ich problemach, którą czyta się bardzo fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę mam coraz większą ochotę przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Będę musiała ją kiedyś przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa pozycja chętnie ją przeczytam :)
    Czekam na recenzję ,,Papierowych miast'',bo miała mieszane uczucia co do tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O moich odczuciach będzie można przeczytać już w tym tygodniu :D

      Usuń
  5. Wczoraj właśnie pobrałam tą książkę w formacie pdf... Kiedyś ją na pewno przeczytam, ale na razie inne książki mają pierwszeństwo :))
    A co do "Papierowych miast" jest to naprawdę świetna książka, bardzo mi się spodobała.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie mogę się doczekać, aż poznam tę historię :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo chciałabym, żeby Eleonora i Park zabrali mnie w podróż po swoim sympatycznym świecie ♥ Czytałam fragment książki i chcę więcej! ♥
    Pozdrawiam :)
    isabellin5.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nic tylko czekać,aż przeczytasz i wstawisz recenzję ;)

      Usuń
  8. Ojeju musze przeczytać tę książkę. Od tak dawna na nią poluję ! Nareszcie muszę ją kupić !

    Pozdrawiam:*
    http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta książka jest WSZĘDZIE! No, ale skoro zasługuje na to, to muszę w końcu przeczytać!
    Krótka, treściwa, ale skłaniająca do przeczytania pozycji opinia :)

    LimoBooks :)
    Photonette ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest wszędzie,ale moim zdaniem jak najbardziej ma prawo być wszędzie bo jest świetna :D

      Usuń
  10. Coraz bardziej, jak czytam dobre recenzje, tym bardziej mam ochotę na tą książkę :)
    Pozdrawiam :)
    zawsze-usmiechniete.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. przeczytałam ją przez jedną ze świetnych recenzji na blogu i rzeczywiście jest warta przeczytania. Jest nietypowa, dość intrygująca i pozwala czytelnikowi na swoje własne zakończenie :D Mi się bardzo podobała, mimo że nie przepadam za tego typu miłosnymi historyjkami :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Hej! :D
    Zostałaś nominowana do LBA:
    http://the-rainbows-end.blogspot.com/2015/04/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka wydaje się być ciekawa, mam ochote ją przeczytać. Może w wakacje mi się uda :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie INNA
    http://happy1forever.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam ogromną ochotę na tę powieść, liczę na to, że uda mi się ją przeczytać jak najszybciej :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam ochotę przeczytać tę książkę. Zapowiada się na dobrą, lekką lekturę, która fajnie odstresuje :)

    http://ksiazkoweimperium-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Słyszałam dużo o tej książce i już jest na mojej liście do przeczytania chociaż najpierw wolę zająć się Fangirl :)
    Zapraszam do siebie http://czytadelnia-joan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Same pozytywne recenzję słyszę!
    Sialalala nie mam pieniędzy :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W końcu uda CI się ją przeczytać,a jak nie to zawsze zostaje Pdf :)

      Usuń
  18. "Eleonorę i Park'a'' mam w planach, a po wielu pozytywnych opiniach moje wymagania są dość wygórowane :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Obawiam się trochę tej książki. Chyba czas się za nią zabrać. Tylko kieszeń pusta.
    Zapraszam
    http://life-ishappiness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Eleonora i Park czekaja na swą kolej na mojej półce. Wybrałaś świetne cytaty, już one same są w stanie zachęcić do lektury.
    PS Od Twojego nagłówka robię się głodna, ależ rozkoszny ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. No cóż, niestety romanse i młodzieżówki bardzo rzadko mnie pociągają... Być może kiedyś, bo w sumie wzmianka o tych komiksach.... Ale na pewno nie w najbliższym czasie ^^

    OdpowiedzUsuń
  22. Niedawno przeczytałam "Eleonorę i Parka". I byłam (nadal) jestem nią zachwycona i marzę o swoim Parku. Generalnie przez całe swoje życie nie lubiłam tego typu książek, ale ostatnio uwielbiam je czytać. Chyba dlatego, że brakuje mi czegoś romantycznego w prawdziwym życiu:P

    http://whiteblackbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Ta książka dopiero przede mną, ale nie wiem, kiedy uda mi się ją pochwycić. Tyle książek, a tak mało czasu... :(

    OdpowiedzUsuń
  24. Hej! ♥ Nominowałam Cię do kociego tagu :) Szczegóły u mnie na blogu :*
    isabellin5.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Podobno świetna książka i wiem, że wiele osób sięga po kolejne książki tej autorki. Nie mogę się doczekać aż do mnie przyjdzie.
    www.filigranoowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Mam zamiar ją przeczytać :)
    Chcę cię też przeprosić, że zaspojlerowałam ci książkę "Zazdrość. Jednak to nie było całe rozstrzygnięcie sprawy, o tym dowiadujemy się już na samym początku. Poza tym, na skrzydełku okładki było również to napisane i łatwo można było się tego domyślić. Mimo tego jeszcze raz cię przepraszam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie szkodzi,nie widziałam książki więc nie wiem :( Teraz to ja powinnam Cię przeprosić,więc przepraszam no ale nie miałam styczności z książką i myślałam,że to taki typowy spojler :(

      Usuń
  27. Nie powiem, zainteresowała mnie. :) Dobrze czasami przeczytać coś #zżyciawzięte, a nie ciągle fantastykę. :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ta książka to życie, ludzie. Czytałam ją, nie wiedząc, że jest popularna (może jeszcze nie była), niczego od niej nie oczekiwałam i skradła moje serce. Dobra, Park skradł moje serce. Ale powieść też.

    OdpowiedzUsuń
  29. Już dawno miałam chęć na tę książkę, może niedługo ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń