sobota, 31 marca 2018

Gra w kłamstwa {Sara Shepard}

tytuł: Gra w kłamstwa
autor:  Sara Shepard
seria: The Lying Game
tłumaczenie: Mariusz Gądek
liczba stron: 296
wydawnictwo: Otwarte
ocena: 8/10
opis książkowy:
Najgorsze w byciu martwym jest to, że niczego już nie przeżyjesz.
Nigdy więcej nie pocałujesz chłopaka.
Nigdy więcej żadnych sekretów.
Nigdy więcej plotek z dziewczynami.

Chciałam dostać coś, czego nikt inny jeszcze nie otrzymał – drugie życie.
Dzięki Emmie, mojej zaginionej siostrze bliźniaczce, mam na to szansę.



Emma nie ma łatwego życia, tuła się po rodzinach zastępczych, a te nie zawsze są dla niej dobre. Kiedy trafia na ślad siostry bliźniaczki nie posiada się z radości i umawia z nią na spotkanie. Kiedy przyjeżdża na miejsce nikt na nią nie czeka, Emma zaczyna się niepokoić, kiedy znajdują ją przyjaciółki jej bliźniaczki i biorą za Sutton. Od tego momentu zaczyna się niebezpieczna dla Emmy gra w kłamstwa- gra w rolę zamordowanej siostry. Jeśli Emma nie będzie udawać Sut, czeka ją taki sam los- śmierć.

Było to moje drugie podejście do "Gry w kłamstwa". Czytałam ją już jakoś dwa lata temu, ale z tego co pamiętam nie zachwyciła mnie. Jednak kiedy sięgnęłam po nią teraz było zupełnie inaczej-wpadłam jak śliwka w kompot.

Styl pisania pani Shepard jak dla mnie jest niezmiennie taki sam, ta pani pisze tak, że od jej książek nie można się oderwać. I nim się obejrzymy już kończymy książkę. Jest to styl przyjemny i lekki, podczas czytania nie trzeba dużo myśleć, ani zastanawiać się nad całym sensem.

Główną bohaterkę polubiłam i razem z nią próbowałam rozwiązać tajemnicę. Autorka nie daje nam się nudzić przy tej książce. Ciągłe zwroty akcji, nowe podejrzenia. Ciekawe jest również to jak Emma odnajduje się w świecie siostry, który jest całkiem inny od tego, w którym dotychczas żyła. 

Komu poleciłabym tą książkę? Myślę, że jest ona raczej dla nastolatek. Przewija się przez nią wątek miłości, tajemnicy, przyjaźni. Ja osobiście sama chętnie sięgnę po kolejne części. 

Chcę Was również zaprosić na "Spóźnionego Mikołaja", czyli BookTour i Konkurs :) 
Pozdrawiam, Julka 

25 komentarzy:

  1. sporo już o tej książce słyszałam :))
    http://zatrzymacchwileulotne.blog.pl/- zapraszam do siebie, skomentuj jeśli coś Ci się spodoba ; )

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś na pewno po nią sięgnę :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo intryguje mnie ta seria, chociaż mam niemałe obawy, bo serial pomysłu tej samej autorki po jakimś czasie stał się takim bezsensownym miszmaszem dla mnie. Nie zmienia to faktu, że bardzo chętnie przeczytam Grę w kłamstwa. Zobaczę jeszcze, czy prędzej, czy później ;)

    Pozdrawiam :) Przy gorącej herbacie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm, późniejsze części w pewnych momentach są zapętlone, jednak do ogarnięcia :D

      Usuń
  4. Mam wielką ochotę na tę serie i na pewno ją przeczytam ;) Pozdrawiam :*
    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Na razie raczej nie ciągnie mnie do tej serii, ale może kiedyś ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Po dłuuugim i nic nie wnoszącym od 8 tomu Pretty Little Liars nie wiem, czy chcę zgłębiać się w kolejną serię Sary Shepard. Jednak ta historia również mi się podoba i jest całkiem inna od serialu i bardzo mnie kusi.
    Pozdrawiam,
    isareadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam uwielbiam obie serie, ale PLL zawsze na pierwszym miejscu :D

      Usuń
  7. Uwielbiam GWK i cieszę się, że coraz więcej ludzi się z nią zapoznaje :)


    bookocholic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również chętnie bym ją "rozpromowała", wszyscy skupiają się na PLL i zapominają o innyc dziełach autorki :)

      Usuń
  8. Mam tą książkę na swojej półce, ale muszę przyznać, że jeszcze jej nie przeczytałam. Bardzo lubię serię PLL, więc myślę, że ta seria również mi się spodoba, więc jak najszybciej zamierzam po nią sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam tę książkę na półce, ale jakoś obecnie nie mam ochoty żeby ją przeczytać. Może kiedyś przyjdzie na nią pora ;). Obecnie mam inne plany czytelnicze.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cóż, jakoś mnie nie przyciąga do siebie, choć sporo już o niej słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Spoko książka chociaż zagmatwana dalsze części są jeszcze lepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakoś nie mam ochoty na żadną książkę (lub raczej serię) tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  13. Kiedyś na pewno sięgnę po prozę Sary Shepard! Ale chyba zacznę od PPL, choć później z chęcią sięgnę i po tę serię. ^_^

    OdpowiedzUsuń