niedziela, 27 maja 2018

Polska odwraca oczy {Justyna Kopińska}

tytuł: Polska odwraca oczy
autor: Justyna Kopińska
ilość stron: 234
ocena: 4,5/5
wydawnictwo: Świat Książki


Czy Polska rzeczywiście odwraca oczy? Staramy się nie widzieć tego, co wydaje się nam problematyczne? Unikamy trudnych tematów?

Jakiś czas temu zafascynowałam się reportażami, jednak nie do końca wiedziałam po które sięgnąć. W internecie nie ma zbyt wielu opinii na ich temat, albo po prostu ja słabo szukałam. Jednak podczas promocji w Empiku postanowiłam zamówić książkę pani Kopińskiej. Sama nie wiedziałam czego się mogę spodziewać, jednak kiedy już zaczęłam czytać pierwszy z reportaży w kolejce na basen, tak przez całą godzinę pływania nie mogłam się doczekać żeby go dokończyć. 

Pani Kopińska w niesamowity sposób zapisuje się w psychice czytelnika, pokazuje wszystko w dobitny sposób, nie zbiera się do tworzenia zbędnych opisów. Tylko mówi jak jest. Książkę przeczytałam bardzo szybko, jak zaczęłam jeden tak po chwil już się kończył, a na afisz wjeżdżał kolejny, równie dobry. 

Moim ulubionym „elementem” całej układanki stał się pierwszy, wejściowy reportaż. Myślałam o nim, przesyłałam znajomym fragmenty, aby razem ze mną mogli przeżywać to co czuję. Jednak, każdy z reportaży miał w sobie coś. Wiadomo, jedne przypadły do gustu mi bardziej, inne mniej jednak w ogólnym rozrachunku- wyszedł mi wynik zdecydowanie pozytywny. 


Jeśli zastanawiacie się nad kupnem/wypożyczeniem tej książki, to z mojej strony mogę wam ją serdecznie polecić. Sama z chęcią sięgnę jeszcze po inne zbiory z twórczości tej autorki. 

A Wy czytaliście coś spod pióra pani Kopińskiej? Macie zamiar sięgnąć po jej twórczość? 

Pozdrawiam, Julka 

5 komentarzy:

  1. Reportaż tej pani mam w planach od zeszłego roku i jak widać, idzie mi ciężko. Czytałam wiele pozytywnych recenzji, więc tak czy siak to mój priorytet :)

    Pozdrawiam,
    Książkowa Przystań

    OdpowiedzUsuń
  2. Wolę takie typowe książki, nie reportaże czy biografie. Nie wiem, ale raczej nie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie, nie moje klimaty :D

    Buziaki,
    coraciemnosci.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta książka jest doskonała i uwielbiam ten zbiór reportaży. To była jedna z najbardziej wstrząsających pozycji o Polsce w moim życiu. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie lubię reportaży :D Za to non stop w pracy widzę Z nienawiści do kobiet i też dużo klientów pyta o autorkę, więc coś chyba musi w tym być :D

    OdpowiedzUsuń